Professioneel telefoneren

Het lijkt simpel, maar het gaat o zo vaak helemaal fout: telefonisch contact. Met klanten, met collega’s. Of met de helpdesk. Wij helpen je om ook aan de telefoon professioneel te blijven. En te bereiken wat je wilt.

Wat maakt het zo lastig?

Dat hangt van het soort gesprek af. Maar in de basis zijn er drie valkuilen. Om te beginnen heb je maar één stuk gereedschap: je stem. Daar moet je het mee doen. En daar moet je dus ook de aandacht mee vast houden. Terwijl er juist aan de telefoon alle ruimte is voor ruis. En dat is meteen de tweede valkuil: focus. Want wat zie je op je scherm allemaal gebeuren? En wat zegt die collega naast je? Tot slot: je techniek. Want wat ís professionaliteit? En hoe houd je leiding in een gesprek?

Wij helpen je.

We zijn schrijvers, dat klopt. Maar we weten ook het een en ander van communicatie en deden jarenlange ervaring op in klantcontactcentra. In een training van een dagdeel brengen we je de basics bij. Met een gedegen theoretische onderbouwing. En vooral: veel oefenen!